Erik Pilgaard Hejlskov

  • Præsentation
  • Kontakt

Flere karakterer i AdWords title

Opdateret 1/12-2017

Jeg ville i dag oprette en AdWords kampagne for min konkurrence, hvor man kan vinde Luftkastellet Der Blev Sprængt på DVD. En oplagt title på AdWords er filmens titel, nemlig “Luftkastellet Der Blev Sprængt”. Men prøv lige at tælle antallet af karakterer i titlen. Der er 30 karakterer og Google tillader kun 25…

Da jeg søgte på google, kunne jeg dog  se at andre faktisk brugte denne title. Hvorfor har de lov til det? De skal da ikke have lov, hvis jeg ikke har lov! Jeg vil også have lov, hulk hulk…

Ok, i stedet for at tude, så valgte jeg at undersøge  sagen. Mysteriet er løst, og det kan også virke for dig.

Du skal bare bruge keyword insertion, så får du mulighed for længere titler. Jeg har oplevet titler op til 31 karakterer, men måske kan det lade sig gøre med nogle der er endnu længere.

Hvis du søger på “Luftkastellet Der Blev Sprængt” på google, så kommer denne annonce for min konkurrence:

Luftkastellet Der Blev Sprængt

Søger du i stedet på “Luft Kastellet Der Blev Sprængt”, så kommer følgende:

Luft Kastellet Der Blev Sprængt

Som du kan se, så har de 2 annoncer henholdsvis 30 og 31 karakterer i titlen, selvom Google dikterer 25.

Vil du opnå samme resultat, så er det bare at komme i gang med keyword insertion.

Kommentarer til dette indlæg

  1. Lars Cms Meyer skriver

    25/06-2010 at 15:56

    Godt spottet, det er bestemt ganske smart, og du får det her forklaret ganske kort og præcist så det er til at forstå :)

  2. Erik skriver

    25/06-2010 at 16:13

    Mange tak, det var også meneningen ;-)

    Som lidt bonus info kan jeg fortælle, at google i USA beskriver det som en bug, mens google i UK beskriver det som en test. Det var i hvert fald det jeg læste mig frem til, da jeg undersøgte sagen.

    Men vi kan jo være lige glade med forklaringen, når bare det virker :-)

  3. Frederik skriver

    25/06-2010 at 20:12

    Nice spottet :)

    Man har kunne lave dette trick i længe, men der er stadig mange som ikke får det udnyttet. Den er super god til long tail søgninger!

    -Men nice found :)

    /frederik

  4. Erik skriver

    25/06-2010 at 20:19

    > Man har kunne lave dette trick i længe

    Ja, det blev vist allerede opdaget for ca. 1 år siden. Jeg blev dog først klart over det idag, og jeg kunne ikke finde nogle danskere der skrev om det. Jeg tror at mange holder kortene tæt til kroppen for at skumme al fløden selv. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er derfor, men jeg synes da at rådet skulle frem, så der er så mange som muligt, der kan få glæde af det :-)

  5. Christian Kjær skriver

    03/11-2010 at 14:24

    Super godt indlæg – det forklarer det som jeg igennem længere tid har undret mig over :) Jeg benytter mig selv af keyword insertion, men har aldrig tænkt over at man dermed kunne få længere titler.
    Tak for en god og overskuelig forklaring :)

  6. Jakob Jensen skriver

    11/12-2010 at 16:26

    Det virker klart som en bug. Meningen med at skrive tekst efter kolonet i DKI-annoncer er jo netop, at den tekst skal vises, hvis indsætningen af søgeordet får linjen til at overstige det maksimale antal tegn.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Nyeste indlæg

  • Email marketing udbydere
  • Facebook annoncering
  • Stock photo guiden
  • WordPress og shortcode
  • De bedste fiverr jobs
  • Outsourcing – mine råd og erfaringer
  • Prøv mit nye tool, og bliv klogere…

Kategorier

  • Affiliate marketing (7)
  • Annoncering (1)
  • Content marketing (1)
  • Email marketing (2)
  • Generelle (4)
  • Iværksætteri (3)
  • Nyheder om hjemmesider (1)
  • Online marketing (7)
  • Outsourcing (3)
  • SEO (3)
  • Webshop (1)
  • Webudvikling (5)

Copyright © · Erik Pilgaard Hejlskov